Nu este deloc surprinzator faptul ca aproape trei sferturi din intreprinderile mici si mijlocii vor investi in software si in aplicatii, incepand cu 2022. Dar e important sa stii ca sistemele de tip CRM se afla in topul listei de tehnologii in care companiile intentioneaza sa investeasca. In viitorul apropiat, implementarea unei solutii de gestionare a relatiei cu clientii va face parte din topul actiunilor care conduc companiile spre pasul urmator. Esti pregatit sa te aliniezi noilor tendinte tehnologice folosind un CRM? Iata cateva notiuni despre ce inseamna un CRM si cum te ajuta la dezvoltarea businessului.

Centralizarea tuturor activitatilor din companie intr-un sistem CRM

Colecteaza informatii despre clientii tai si eficientizeaza-le folosind un CRM.

Un sistem de gestiune a relatiei cu clientii (Customer Relationship Management - CRM) reprezinta un set de strategii, politici si tehnologii destinate atragerii, pastrarii si fidelizarii clientilor. Utilizarea unui astfel de sistem te ajuta sa interactionezi personalizat cu clientii si partenerii companiei tale, creand astfel relatii puternice de parteneriat. Utilitatea unui sistem CRM nu este doar aceea de a descoperi clienti noi, ci si de a fideliza clientii existenti, descoperind constant noi oportunitati de vanzare. Scopul dezvoltarii unei astfel de solutii software este acela de a creste vanzarile pentru o evolutie constanta a businessului.

Intr-un sens larg, un sistem de management integrat de tip CRM gestioneaza toate informatiile legate de clienti si de vanzari si automatizeaza toate activitatile, pornind de la prospecti si finalizand cu success fiecare oportunitate.

O solutie CRM te ajuta sa utilizezi, in timp real, toate datele inregistrate, de pe orice dispozitiv mobil si sa prezici comportamentul clientilor urmarind istoricul interactiunilor cu acestia. Centralizand toate informatiile intr-o singura aplicatie vei putea avea o viziune de ansamblu asupra intregului business, sustinandu-te astfel sa iei cele mai bune decizii pentru compania ta.

Implementarea unui CRM

Intr-un mediu de afaceri din ce in ce mai competitiv, gestionarea activitatilor intr-un sistem CRM iti ofera avantaje cheie. Optimizarea timpului si eficientizarea informatiilor pe care le detii te ajuta sa cresti eficienta angajatilor si sa profiti de orice oportunitate de vanzare.

Implementarea unei solutii software de tip CRM este mult mai usoara decat pare. Daca optezi pentru dezvoltarea companiei tale prin utilizarea unui soft nou, cea mai mare parte a implementarii este facuta de echipa de programatori. Este nevoie doar de datele cu care lucrezi, iar echipa dezvoltatoare are grija ca acestea sa fie transferate si organizate eficient in noul sistem de operare.

Un factor foarte important pe care il avem in vedere atunci cand dezvoltam solutii noi, il reprezinta siguranta privind integritatea si securitatea datelor. De aceea dispunem de un server web echipat cu solutii optime de stocare a datelor, astfel informatiile companiei tale sunt pastrate in medii criptate asigurand toate masurile de siguranta necesare.

Software flexibil si intuitiv

Nu doar implementarea face parte din procesul de utilizare a unei solutii software de management integrat, dar si cunoasterea functionalitatilor acesteia. Este important ca interfata sa fie intuitiva si flexibila. Cu cat aceasta este mai usor de navigat, cu atat sistemul este mai placut de utilizatori. Acestia pot sintetiza rapid informatiile provenite din mai multe canale si, cunoscand toti termenii, vor putea lua cele mai bune decizii.

Flexibilitatea unei solutii software reprezinta capacitatea acesteia de a se adapta la diferite situatii, pentru a face fata schimbarilor ce apar odata cu dezvoltarea unei afaceri.

Costuri versus beneficii

Cu siguranta te intrebi daca implementarea unui software nou este costisitoare. Raspunsul este unul simplu: implementarea unei solutii de tip CRM reprezinta o investitie, nu o cheltuiala.

Avand ca obiectiv principal cresterea profitabilitatii, un sistem de management integrat automatizeaza activitatile zilnice astfel incat urmareste atat reducerea costurilor, cat si cresterea veniturilor.

Daca faci o analiza a costurilor comparativ cu beneficiile aduse de utilizarea unui CRM, vei vedea ca implementarea unui soft nou reprezinta cu certitudine o investitie profitabila.