Nu este deloc surprinzător faptul că aproape trei sferturi din intreprinderile mici și mijlocii vor investi în software și în aplicaţii, începând cu 2019. Dar e important să știi că sistemele de tip CRM se află în topul listei de tehnologii în care companiile intenţionează să investească. În viitorul apropiat, implementarea unei soluţii de gestionare a relaţiei cu clienţii va face parte din topul acţiunilor care conduc companiile spre pasul următor. Ești pregătit să te aliniezi noilor tendinţe tehnologice folosind un CRM? Iată câteva noţiuni despre ce înseamnă un CRM și cum te ajută la dezvoltarea businessului.

Centralizarea tuturor activităţilor din companie într-un sistem CRM

Colectează informaţii despre clienţii tăi și eficientizează-le folosind un CRM.

Un sistem de gestiune a relaţiei cu clienţii (Customer Relationship Management - CRM) reprezintă un set de strategii, politici și tehnologii destinate atragerii, păstrării și fidelizarii clienţilor. Utilizarea unui astfel de sistem te ajută să interacţionezi personalizat cu clienţii și partenerii companiei tale, creând astfel relaţii puternice de parteneriat. Utilitatea unui sistem CRM nu este doar aceea de a descoperi clienţi noi, ci și de a fideliza clienţii existenţi, descoperind constant noi oportunităţi de vânzare. Scopul dezvoltării unei astfel de soluţii software este acela de a crește vânzările pentru o evoluţie constantă a businessului.

Într-un sens larg, un sistem de management integrat de tip CRM gestionează toate informaţiile legate de clienţi și de vânzări și automatizează toate activităţile, pornind de la prospecţi și finalizând cu success fiecare oportunitate.

O soluţie CRM te ajută să utilizezi, în timp real, toate datele înregistrate, de pe orice dispozitiv mobil și să prezici comportamentul clienţilor urmărind istoricul interacţiunilor cu aceștia. Centralizând toate informaţiile într-o singură aplicaţie vei putea avea o viziune de ansamblu asupra întregului business, susţinându-te astfel să iei cele mai bune decizii pentru compania ta.

Implementarea unui CRM

Într-un mediu de afaceri din ce în ce mai competitiv, gestionarea activităţilor într-un sistem CRM iţi oferă avantaje cheie. Optimizarea timpului și eficientizarea informaţiilor pe care le deţii te ajută să crești eficienţa angajaţilor și să profiţi de orice oportunitate de vânzare.

Implementarea unei soluţii software de tip CRM este mult mai ușoară decât pare. Dacă optezi pentru dezvoltarea companiei tale prin utilizarea unui soft nou, cea mai mare parte a implementării este făcută de echipa de programatori. Este nevoie doar de datele cu care lucrezi, iar echipa dezvoltatoare are grijă ca acestea să fie transferate și organizate eficient în noul sistem de operare.

Un factor foarte important pe care îl avem în vedere atunci când dezvoltăm soluţii noi, îl reprezintă siguranţa privind integritatea și securitatea datelor. De aceea dispunem de un server web echipat cu soluţii optime de stocare a datelor, astfel informaţiile companiei tale sunt păstrate în medii criptate asigurând toate măsurile de siguranţă necesare.

Software flexibil și intuitiv

Nu doar implementarea face parte din procesul de utilizare a unei soluţii software de management integrat, dar și cunoașterea funcţionalităţilor acesteia. Este important ca interfaţa să fie intuitivă și flexibilă. Cu cât aceasta este mai ușor de navigat, cu atât sistemul este mai plăcut de utilizatori. Aceștia pot sintetiza rapid informaţiile provenite din mai multe canale și, cunoscând toţi termenii, vor putea lua cele mai bune decizii.

Flexibilitatea unei soluţii software reprezintă capacitatea acesteia de a se adapta la diferite situaţii, pentru a face faţă schimbărilor ce apar odata cu dezvoltarea unei afaceri.

Costuri versus beneficii

Cu siguranţă te întrebi dacă implementarea unui software nou este costisitoare. Răspunsul este unul simplu: implementarea unei soluţii de tip CRM reprezintă o investiţie, nu o cheltuială.

Având ca obiectiv principal creșterea profitabilităţii, un sistem de management integrat automatizează activităţile zilnice astfel încât urmărește atât reducerea costurilor, cât și creșterea veniturilor.

Dacă faci o analiză a costurilor comparativ cu beneficiile aduse de utilizarea unui CRM, vei vedea că implementarea unui soft nou reprezintă cu certitudine o investiţie profitabilă.

Descoperă toate funcţionalităţile soluţiei Optimis